- Címlap
- Iskola
- Elérhetőségek
- Kapcsolatok
-
Felvételizőknek
- Általános iskolásoknak
- Érettségizetteknek
- Jelentkezési lap technikus képzésre (külsősöknek)
- Jelentkezési lap második technikusképzésre (hildesek)
- Jelentkezési lap - felnőttképzés - magasépítő technikus
- Jelentkezési lap - felnőttképzés - mélyépítő technikus
- Jelentkezési lap - felnőttképzés - műemlékfenntartó szaktechnikus képzésre
- Jelentkezési lap - lakberendező képzés
- ECDL
- EURO Nyelvvizsga
- BME Nyelvvizsga
- Közösségi szolg.
-
Pályázatok
- HAT -20-02-0194 - A kastélyok, kúriák regionális szerepének vizsgálata
- Passzívház tervező szakkör (NTP-MTTD-20-0080)
- HAT -20-02-0055 - A népi építészet jellegzetes szerkezeteinek, anyaghasználatának, táji tagolódásának tanulmányozása
- HAT-19-02-0029 - Közös örökségünk nyomában – várak, kastélyok, kúriák tanulmányozása Erdélyben és a Dunántúlon
- HAT-19-02-0068 - Kőből, fából házat - A jellegzetes építőanyagok tanulmányozása Erdélyben és a Dunántúlon
- NTP-MTTD-18-0164 -PHCC szakkör
- HAT-18-02-0052 - A kulturális értékmegőrzés élő épületei nyomában Erdélyben és a Dunántúlon
- HAT-17-02-2017-00113 - Népi építészeti örökségvédelem ökologikus szemlélettel
- REBE II. - ATHU026
- HAT-16-02-0095 - Újjáéledő kastélyok nyomában
- NTP-MTTD-16-0118 - PHCC szakkör
- NTP-SZTG-15-0053 - PHCC szakkör
- HAT-15-07-0036 - Határtalanul_2016
- Comenius CaTo
- A projektről
- Projektbeszámoló 2014.
- Tibolt-Vass Eszter előadása a Tanítóképzőn
- Projektindító szeminárium
- Képek
- Filmek
- Letölthető dokumentumok
- Olasz nyelvtanfolyam
- Terepfelmérő várttúra
- Geodéziai felkészítő szakkör
- Prezentációk
- Projekthét Győrben
- Tibolt-Vass Eszter 2. előadása a Tanítóképzőn
- Az első projekthét értékelése
- Projekthét Udinében
- Projektbemutató a Helyi közösség által aktivált építészeti értékmegőrzés rendezvényen
- Kiállítás ás projektbeszámoló a Fugában
- Projektbeszámoló a Hild Napon
- A projekt értékelése - zárás
- Nyitott terek, műhelyek - Rómer Ház, 2014.10.20.
- Az első projekthét értékelése
- TÁMOP-2.2.6-13/1-2013-0006
- NTP-NKÖ-14-0213 - Műemlékkutató szakkör
- Könyvtár
- Hild Alapítvány
- Várak szakkör
- Képgaléria
- Videógaléria
- Eseménynaptár
- Sajtó
- Letöltések
- Linkajánló
Passzívház tervező szakkör a Hild iskolában, terítéken az ökologikus építészet
Összegző kiállítással zárta az éves műhelymunkát a Győri Műszaki SZC Hild József Építőipari Szakgimnáziumában működő Passzívház tervező szakkör. |
A Hild, mint mesterségbeli akkreditált kiváló tehetségpont, az európai tehetséghálózat tagja, valamint minősített tehetségműhely mindig nagy figyelmet fordított a szakmai tehetséggondozásra. Kiemelt feladatuknak tekintik, hogy a tananyag elsajátításán felül is érdekes, gyakorlatias, ugyanakkor korszerű ismereteket átadó tanórán kívüli foglalkozásokat kínáljanak az érdeklődő diákok számára. Az elhivatott, szakmailag jól felkészült pedagógusok közreműködésével az iskola folyamatosan, innovatív módon keresi a középfokú építészképzés tartalmi megújításának lehetőségeit. Az energiatakarékos épületek tervezése, építése napjaink egyik legfontosabb kérdése, ami a hétköznapi életünkben is jelentős fordulatot fog eredményezni. A Passzívház tervező szakkör tematikája az energiatudatos, ökologikus építészeti tervezés köré szerveződött, de kitekintést nyújtott többek között a népi építészeti technikákra, megoldásokra is, mint fenntartható építészeti formákra egy szakmai tábor keretében a Szennai Skanzenben. |
A szakkörön a résztvevő tanulók biztos elméleti alapokon, gyakorlatorientált módon ismerhették meg az ökologikus építészet kérdéseit. Olyan újszerű szemléletet sajátíthattak el, melyen keresztül feltárulnak a hagyományos építőanyagokban rejlő épületfizikailag hasznos tulajdonságok. A komplex módon értelmezett lakótér klíma kérdése, ahol a jó hőszigetelő tulajdonságok mellett, azzal párhuzamosan a páratechnikai, árnyékolási, tájolási kérdések is, megoldásra kerülnek. Az elméleti foglalkozásokat Major Attila építészmérnök, valamint Józsa Tamás igazgató előadásai kísérték. Ezen kívül szakmai tanulmányúton, gyárlátogatáson is részt vehettek a diákok Papp Róbert mérnöktanár vezetésével. A fenntartható építészettel való ismerkedés hosszabb távon a szakmai szemléletformálást, a mérnöki gondolkodást is fejleszti, valamint valós társadalmi igényekre reagál, mint például arra, hogy 2020-tól az Európai Unióban a normatívák szerint csak „0” energia kibocsátású épületek építhetők. A Hildben folyó foglalkozások az erre való átállásra is jó felkészülést nyújtanak a jövő szakembereinek |
A 2016-17-es tanévben a szakkör munkáját a Nemzeti Tehetség Program támogatja. |
Módosítás: (2017. július 21. péntek, 14:09)